20 Ekim 2011 Perşembe

Olumlama Nasıl Yapılır

Olumlamalar yaparak, bilinçaltınızı yeniden progralayabilir ve hayatınızı (temel inançlarınızı) olumlu yönde değiştirebilirsiniz. Söz büyüdür. Düşünceleriniz ve bu doğrultuda kullandığımız sözler bir zaman sonra gerçeğimiz olur. Dolayısıyla, düşüncelerinizin ve sıkça kullandığınız sözlerin, hedefleriniz ile uyumlu olduğuna dikkat ediniz.
Ne düşünürsek onu yaşarız, ne düşünürsek o oluruz. Kimse özgüveni eksik doğmaz, birey bilinçaltına öztanımlaması ile ilgili kodladığı olumsuz söylemler ile özgünsizliği EDİNİR!
Olumlama Cümlelerini kurarken bilinçaltınızın dilinden konuştuğunuza dikkat ediniz.

Olumlama Cümleleri Nasıl Yapılır

1. Olumlama kısa ve öz olmalı: Bilinçaltı söylem kalıplarının temelinde, kısa ve öz mesajlar yatmaktadır. Dolayısıyla olumlarınızı karmaşık yapmayınız. Mümkün olduğunca kısa ve öz olarak olumlamayı kurunuz.
Örnek: "Ben Değerliyim", "Kendime Güveniyorum"

2. Olumlamalar Olumlu olmalıdır:
"Başarısız olmak istemiyorum" yerine "Başarılı olacağım" demelisiniz.

3. Hedef odaklı olumlamalar kurunuz.
Ayrıca hedefinizin içine özneyi (ben) entegre ediniz.
"Sigarayı bırakıyorum" veya "Zayıflıyorum" gibi zamansal hedef belirtmeyen, sonsuza giden olumlamalar yerine, hedefinizi belirterek "Ben sigarayı azalttım", "Artık sigara bağımlılığımdan kurtuldum" Sağlıklı bir bireyim", "Sigarayı bıraktım" veya "Fit bir vücuda sahip bireyim", "Fit vücudumu korumak benim için çok kolay", "57 kilodayım","Sağlıklı besleniyorum" gibi hedef referans alan ve özeneyin hedefin için koyan olumlama cümleleri kurunuz.

4. İstemek fiilinden olumlalarda mümkün olduğunca kaçınınız.
Ziraa istemek sonu olmayan, ve hedef belirtmeyen bir fiildir.
"Ben başarılı olmak istiyorum", yerine "Ben başarıya koşuyorum", "Ben güçlü ve başarılı biriyim", "Başarılarımla gurur duyuyorum" gibi hedef olumlamalarından faydalanınız.

5. Olumlamaları Gelecek Üzerine Kurmaktan Kaçınınız.  
"Başarılı olacağım" yerine "Başarılıyım" (Gelecek zaman yerine Şimdiki veya geniş zaman kullanınız) Örnek: "Ders çalışmaktan haz alırım", Okuduğum bilgileri devasa zihnimde rahatlıkla depolarım".

6. Olumlamarın Özne Odaklı Olmasına Özen Gösterin
"İş arkdaşlarım beni sevmeli" yerine " İş yerinde sevilen ve saygı duyulan bir çalışanım", "Ben sevilmeyi ve saygı duyulmayı hak ediyorum" gibi başkalarının eylem ve eğilimlerinden ziyade, "ben" odaklı edilgen olumlamalar kurmayı tercih ediniz. 

7. Olumlamaları İsminizi Kullanarak Oluşturabilirsiniz 
Bilinçaltı doğduğumuz günden bugüne edindiği mesajları kullanarak söylem şablonları hazırlar. Bilinç ise bu şablonları birer lens gibi kullanıp kendisine ve çevresine anlam katar. Doğduğunuz günden bugüne karşılaştığı en yoğun ve sık mesaj isminizdir. Bu nedenle bilinçaltınızı uyarmak için kullanacağınız en etkin özne isminizdir.

Örnek: "Ben Ahmet Özçetin, Kendimi Seviyorum, kendime Güveniyorum... Bugünkü iş başvurumda başarılı olacağımı biliyorum" 

Unutmayınız bilinçaltına ulaşmak kolay değildir, ziraa "bilinç" bir muhafız gibi çalışarak, bilinçaltınızda var olan olumlu-olumsuz varsayım ve söylemleri korumakla yükümlüdür. Bilincin bu fonksiyonu yadırganmamlıdır. Bilinç, bireyin bilinçaltında yatan söylem şablonarını koruyarak, günlük hayatınızda dışarıdan gelen 1000lerce olumlu-olumsuz mesajlar doğrultusunda zihninizin radikal çatışmalar yaşamasına engel olmaktadır. Fakat bu korumacı tavır aynı zamanda, olumsuz söylem kalıplarını bilinçaltına kodlamış ve dolayısıyla gelişimine, sosyal ve profesyonel gelişimine engel olan negatif söylemlerin de bilinçaltına hapsolararak bireyin kısır döngüye girmesine neden olmaktadır. Dolayısıyla, olumlamaların bilinçaltı tarafından edinilmesini sağlamak için, mümkün olduğunca, rutin hayatınızda sıkça yapılması gerekmektedir.
Ayrıca bilinçaltının olumlamaları daha hızlı edinmesini sağlamak için, gelişen teknloji ile yeni nesil kişisel gelişim araçlarından yararlanabilirsiniz.



1 yorum:

  1. İyiki varsınız...İnternetteki yazıları mümkün olduğu kadar okuyup kend yaşamımca yorumluyorum ve bir kaç arkadaşımlada birlikte yapıyoruz.. hatta yaptıklarımı yayınlıyorum.. teşekkürler..

    YanıtlaSil